top of page

BSPTS concept by Rigo- בי"ס בברצלונה


חלוצת בית הספר לעקמת בברצלונה הייתה הפיזיותרפיסטית מספרד אלנה סלבה (Elena Salva 1926-2007). אלנה הספרדייה פגשה את קטרינה שרוט ואת ביתה קריסטה לנרד שרוט Katharina Schroth and Christa Lehnert-Schroth בגרמניה בשנות ה – 60 והן הפכו לחברות טובות.

אלנה הקימה את הקליניקה על שמה וייסדה את המרכז לטיפולי עקמת בשיטת שרוט בברצלונה בשנת 1968. במשך השנים אלנה העבירה את תשוקתה ומסירותה לנושא יחד עם הידע המקצועי הרב לביתה גלוריה קוורה סלבה Gloria Quera-Salvá ולחתנה מנואל ריגו Manuel Rigo, זוג רופאים וממשיכי דרכה, מורשתה ועבודתה בקליניקה בברצלונה עד היום.

דר' מנואל ריגו ודר' גלוריה קוורה סלבה קיבלו את האישור וההסכמה ממרכז שרוט בגרמניה להתחיל ללמד קורסי הסמכה למטפלים בשיטת שרוט לפיזיותרפיסטים בשנת 1989 – בתחילה, בספרד ולאחר מכן בישראל ובארה"ב.

קורס מדריכים קליניים, ברצלונה ( 2011) BSPTS

בשנת 2009 ייסד דר' ריגו בברצלונה את בית הספר להסמכת פיזיותרפיסטים לטיפול בעקמת ודפורמציות עמוד השדרה על פי גישת שרוט עם הרחבת ידע והמשך התפתחות של השיטה (BSPTS concept by Rigo).

בית הספר של ברצלונה ב BSPTS concept by Rigo מלמד את העקרונות המקוריים של שיטת שרוט הגרמנית בשילוב תפישה מתקדמת של עבודה קלינית ומחקר שנבנתה במשך שנים.

הקורסים של BSPTS כוללים חומר רב בנושאים כמו בדיקה והערכת מטופל, ניתוח צילומי רנטגן, התווית תוכנית טיפול לפי מטרות מוגדרות לטווח קצר וארוך, סיווג עקמות לפי השיטה של דר' ריגו, ביומכניקה של עמוד השדרה והתהליכים שמובילים להיווצרות עקמת, אינדיקציות והתוויות נגד לטיפול בשיטה.

הגוף הבינלאומי הראשון של מורי בית הספר (INSTRUCTORS) החל לפעול בשנת 2011 במטרה ללמד, לחנך, להנחיל את הידע ולהסמיך פיזיותרפיסטים בנושא הטיפול השמרני בעקמת בכל העולם.

אנו, צוות המרכז הישראלי ,פעילים בבית הספר בברצלונה משנת 2009 ומראשוני המורים שהוכשרו על ידי דר' ריגו בשנת 2011 להדרכה קלינית בשיטת שרוט.

שיטת שרוט -SCHROTH 

מטרות שיטת שרוט

תוכנית הטיפול

בית ספר בברצלונה bspts

שיטת שרוט

צרו איתנו קשר 

bottom of page